Sunday, September 18, 2011

LUAHAN HATI SPM CANDIDATES


 Assalamualaikum ,
Pejam celik pejam celik , sekarang sudah 18 September 2011. SPM semakin dekat. Hatiku rasa berdebar’debar dan takut. Ya Allah , kuatkan lah semangat ku untuk menghadapi peperiksaan yang menentukan masa hadapan ku. Aku mohon padamu ya allah , berilah aku petunjuk dan permudahkan lah ak menuntut ilmu. Semakin hari aku semakin risau dan menyesal. Kalau lahh aku boleh undurkan masa. Aku mw balik p form  4 and ak akan belajar betul’betul. Tapi malang nya nda dapat dan aku harus trima knyataan yang aku akan menduduki SPM pada 14 November 2011. Arghhh , macam`macam perasaan yang aku rasai sekarang. Tuhan jak yang tahu mcm mana takutnya aku dengan spm nhe. Mungkin di luar org tengok aku ketawa`ketawa n mcm x ambil berat pasal SPM tapi di kepala aku nhe yang menanggung tekanan. Aku betul`betul xmau kecewakan ibubapa aku. Dorang berharap sangat aku dapat keputusan yang baik. Aku sayang mama & bapa , aku akan buat sehabis baik untuk SPM kali nhe. AKU JANJI. Ak xsanggup tngok parents aku kecewa. Lagi pown kami nhe bukan org senang. Kalau bukan kami , spa lagi yg mw ubah nasib keluarga kami kan ?? aku xmw tenguk bapa ak kerja sampai tua. Aku mw buat mama bapa ak senang mcm mama n bapa org lain. Haihh , air mata tidak dapat ditahan sudaaa. Mcm aku maw teriak jak utk hilangkan tekanan nhe tw. ARGHHHHHHHHH

Jangan katakan kepada ALLAH,
"ya Allah , aku punya MASALAH yang besar"

tetapi katakan kepada MASALAH
 "Wahai masalah, sesungguhnya aku punya ALLAH Yang Maha Besar, 
Yang Maha Berkuasa atas segala-galanya"



‎:: Kemenangan Hari ini bukanlah bererti ::
::: Kemenangan Esok hari ::
::: Kegagalan Hari ini bukanlah Bererti ::
::: Kegagalan Esok hari :::
# hidup adalah perjuangan tanpa henti ,, jgn cpt mudah kecewa #





Thanks for reading my craps :)

No comments:

Post a Comment