Thursday, March 21, 2013

BitterSweet Memories :)

Assalamualaikum dan selamat petang peeps, setelah sekian lama membisu akhirnya aku memilih untuk mengupdate semula belog bucuk aku ni yang sudah agak berhabuk dek kerana ditinggalkan oleh aku beberapa dekad yang lalu. Harini result Spm2012 keluar andd aku pulak yang berdebar-debar dari semalam. teringat aku pengalaman tahun lalu time turn aku ambil result SPM. Sampai menitiskan beberapa titisan air mata sebab keputusan yang agak mengecewakan bagi aku. Tp alhamdulillah, mama,  bapa and kakak tak putus putus bagi aku semangat dan motivasi sehingga aku boleh jadi setabah ini :)  Aku tak ckp keputusan ku teruk tp maybe sebab aku ambil aliran sci tulen secara paksa mencacatkan keputusan matapelajaran teras ku yg dpt 1A+, 2A, 2B+ dan 1B. Bak kat pepatah, menyesal dahulu pendapatab, menyesal kemudian x bguna. Bila aku sedar yg ramai lg pelajar di luar sana dpt keputusan teruk tapi sudah berjaya. Aku menanan tekad utk diriku yang aku pun mampu berjaya sebab keputusan ku x laa teruk mana pun. Aku memilih untuk melanjutkan pelajaran di salah sebuah kolej di KL andd keputusan sem 1 aku dpt 3.88 ! Aku mendapat semangat baru dan terus membina hidup baru untuk masa depan akuu :) So, pengajaran di sini, jangan cepat putus asa dengan apa yang ada.Mungkin allah menguji sekuat man kita mampu menghadapi semua ujian-NYA dan insya allah ada hikmah di sebalik semua itu.okayy kengkawan, saya out dulu :) bubyeee.
Thanks for reading my craps :)

No comments:

Post a Comment